welcome to my website / welkom op mijn website
I’m a maker who likes to use textiles in a non-textile way and non-textile materials in a textile way. My work is constantly evolving and I’m always drawn to trying something new. I love to experiment and invent new ways of applying a technique or material. I work fast and intuitively, which makes the result very free, but I can be meticulous when it comes to gaining control over a technique or material. My inspiration and motivation are a strong and essential desire to make innovative and original work and at the same time express myself and react to the world around me in a personal and intuitive way.
Ik ben een maker die het leuk vindt om met textiel te werken op een niet-textiele manier en met niet-textiele materialen op een textielmanier. Mijn werk is voortdurend in ontwikkeling en ik wil altijd nieuwe dingen proberen. Ik hou van experimenteren en nieuwe manieren te ontdekken om een bepaalde techniek of materiaal toe te passen. Ik werk snel en intuïtief, waardoor het resultaat erg vrij is, maar ik kan heel precies zijn als het erom gaat een techniek of materiaal goed te leren beheersen. Mijn inspiratie en motivatie zijn een sterke en essentiële behoefte vernieuwend en origineel werk te maken en tegelijkertijd mezelf op een persoonlijke en intuïtieve manier te uiten en te reageren op de wereld om me heen.

I often work in series; once I have chosen a subject and technique, I usually make lots of the same, but never identical, pieces. This allows me to develop my technique and use of materials as I go along.
Ik werk vaak in series; zodra ik een onderwerp en techniek heb uitgekozen, maak ik gewoonlijk een hele serie van hetzelfde, maar nooit identiek werk. Dit geeft me de mogelijkheid om geleidelijk mijn techniek en gebruik van materiaal te ontwikkelen.
Since 2019 my main practice has been (non-toxic) printmaking, aiming to retain a connection with textiles and their tactile qualities. For my older work I used printmaking techniques, but just for texture; the printed materials were cut up and reassembled into textural sculptural objects. This time the printed imagery is my main focus.
Sinds 2019 ben ik vooral bezig met (niet-giftige) druktechnieken, ernaar strevend een connectie met textiel en de bijbehorende tactiele eigenschappen te behouden. Voor mijn vroegere werk gebruikte ik ook druktechnieken, met als doel ruimtelijke objecten te maken met een rijke textuur. Tegenwoordig gaat het mij vooral om het afdrukken zelf, de beeldtaal hiervan.

As with my earlier textile work I like to do things differently, invent things. Currently I’m working on a technique which I call ‘collithography’, as it’s collagraphy, based on the principle that water and oil repel each other. However, the prints are not the main artworks; they are made to make the printing plate itself gradually become a more and more interesting piece of art (collitho). But, although the prints are mostly a ‘by-product’, that doesn’t mean that they cannot be worth their while and be interesting, too.
Net zoals met mijn vroegere textielwerk, hou ik ervan dingen anders te doen, nieuwe dingen uit te vinden. Op het moment werk ik met een zelfbedachte techniek die ik ‘collithografie’ noem, omdat het collografie is gebaseerd op het principe dat water en olie elkaar afstoten. Echter, het gaat niet om de afdrukken; die worden slechts gemaakt om van de drukplaat geleidelijk aan een steeds mooier kunstwerk (collitho) te maken. Maar hoewel de afdrukken dus eigenlijk slechts een bijproduct zijn, betekent dat niet dat ze zelf ook niet de moeite waard kunnen zijn.
When making a ‘collitho’, my scissors and sewing machine are my drawing tools; I cut, collage and stitch carefully considered compositions, but with an intuitive approach, and add layers by inking and printing. This results into textured work with lots of diverse atmospheric effects and sentiment.
Bij het maken van een ‘collitho’ fungeren mijn schaar en naaimachine als mijn tekenmateriaal; ik knip, plak en stik weloverwogen composities, maar wel altijd met een intuïtieve benadering. Door verschillende keren te inkten en af te drukken ontstaat er een gelaagd werk met veel textuur.

There seems to be no end to the possibilities of contemporary printmaking, just anything goes, really, and it’s great fun to play and discover new things!
On this website you’ll find (just) a small selection of the work I’ve made, much of which has found its way into new homes. For any questions you might have, please just leave me a note.
De huidige druktechnieken lijken onuitputtelijk te zijn; alles kan en mag en het is ontzettend leuk om te spelen en nieuwe dingen te ontdekken!
Op deze website kun je een (slechts) kleine selectie zien van het werk dat ik heb gemaakt; veel hiervan heeft inmiddels een nieuw thuis gekregen. Voor eventuele vragen of opmerkingen kun je me een berichtje sturen.